1-ABOUT PROJECT

 



Today, the content of inclusive education has expanded to include all disadvantaged groups in society (religious, ethnic and cultural minorities, immigrants, refugees and asylum seekers, girls, low-income families, disabled people, etc.).

In line with the principles of inclusive education that has the opportunity to enrich the teaching, the diversity and different needs of the students are not as a problem, but by using collaborative, technology-based and individualized learning pedagogies, group work, digital games, drama, music, design, etc. To provide equality of opportunity in education with social and cultural studies and various educational opportunities, to develop a sense of belonging, to develop a sense of responsibility, to lead the society to realize itself as a community member,
To develop feelings of empathy, tolerance, sharing, helping each other in normal students
and 21st century skills. main topics of our project.

'
HEDEFLERİMİZ 

'Beni de Hayata Dahil Et eTwinning Projemiz ile müfredatlar arası bütünleşmeyi sağlayarak,
*Öğretim etkinliklerini çocukların gereksinimlerine göre şekillendirmek,
* Her çocuğa bireysel ve kültürel farklılıklarına göre eğitim desteği verebilmek,
*Eğitim ortamlarında dışlanma ,ayrımcılığı ,akran zorbalığını önlemek ve okul terkini azaltmak,
*Grup Çalışmaları ile korkuları, gerilimleri önleyerek kendini ifade etme ve grupta kabul görme ,cesaret,problem becerilerini kazandırmak,
*Drama çalışmaları ile empati ve aidiyet duygusunu geliştirmek,
*Görsel çalışmalarla sanatsal, uzamsal çalışmalarla matematik okur-yazarlığı;
*Milli değerlerle kültürel yetkinliği geliştirme
*Özbakım becerileri ile temel hayat yeterlilikleri
*Çevresel etkinliklerle vatandaşlık yetkinlikleri geliştirmek
* 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek
*Geliştirilmiş kültürlerarası diyaloglar,
*Kendilerini geliştirme ve işbirliği becerilerini artırma
*Web 2.0 araçlarını anlamlı kullanmak, hedeflenmiştir


OUR GOALS

'Include Me In Life By Providing Cross-Curriculum Integration With Our ETwinning Project,
* To shape teaching activities according to the needs of children,
* Providing educational support to each child according to their individual and cultural differences,
* Preventing exclusion, discrimination, peer bullying in educational settings and reducing school dropout,
* By preventing fear and tension with group work, expressing yourself and gaining acceptance in the group, gaining courage and problem skills,
* Developing a sense of empathy and belonging with drama activities,
* Mathematical literacy through visual studies, artistic and spatial studies;
* Developing cultural competence with national values
* Self-care skills and basic life competencies
* Developing citizenship competencies through environmental activities
* Developing 21st century skills
* Advanced intercultural dialogues,
* Developing themselves and increasing their collaboration skills
* Meaningful use of Web 2.0 tools is aimed


BEKLENEN SONUÇLAR

*Müfredat başarılarıyla bütünleşmiş yenilikçi uygulamaları tanıtılarak Proje teknoloji,tasarım tabanlı ve işbirlikli Öğrenme pedagojileri ile öğrenci,öğretmen ve velilerde projenin sonunda ;
*Öğrencilerde bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duyma,kendini ifade etme,
*Görevler ve sorumluluklar verilerek özgüven kazanma , kabul görme ,ait olma empati
*Okul ve sınıftaki diğer çocuklarla da işbirliğinde çalışarak arkadaşlarını anlama, yardımcı olma , sevme davranışları gelişecektir.
*Eğitim ortamlarında dışlanma ,ayrımcılık ,akran zorbalığının önlenmesi ve okul terkinin azaltılması sağlanacaktır.
- 21. yüzyıl becerileri gelişecektir.- 
kültürlerarası diyaloglar,- Kendilerini geliştirme ve işbirliği becerileri artacaktır.
-Web 2.0 araçlarının anlamlı kullanmayı öğreneceklerdir.. 

                                          EXPECTED RESULTS

*By introducing innovative applications integrated with curriculum achievements, students, teachers and parents with project technology, design-based and collaborative learning pedagogies;

* Respecting individual and cultural differences in students, self-expression,
* Gaining self-confidence, acceptance, belonging empathy by giving duties and responsibilities
* By working in collaboration with other children in the school and class, behaviors of understanding, helping and liking their friends will be developed.
* It will be ensured that exclusion, discrimination, peer bullying and school dropout are reduced in educational environments.
- 21st century skills will improve.
- Enhanced intercultural dialogues,
- Self-development and cooperation skills will increase.
-They will learn to use web 2.0 tools meaningfully.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder